چرا وزیر کشور برای دستور حمله “مرعشی” به یک “جانباز” دستور پیگیری صادر نکرد؟

بصیر، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ، به استاندار تهران دستور داد تا ضمن بررسی حادثه عصر پنج‌شنبه در شهرستان ورامین، برای «شناسایی و معرفی متخلفان به مراجع قضایی» اقدام کند.

روز ۵شنبه «مردم» ورامین تنها با تجمع خود در محل سخنرانی دو تن از فتنه گران در این شهر و «بدون هیچ گونه درگیری» اعتراض خود را به حضور «فتنه‌گران» در نشست اعلام کردند.

نخستین نشست مشترک اصلاح طلبان دشت ورامین(شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا) عصر پنجشنبه با حضور موسوی لاری نایب رئیس شورایعالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در قرچک برگزار شد.

در حالی وزارت کشور به این نشست مجوز داده است که موسوی لاری یکی از فتنه گران در دو فتنه سال ۷۸ و ۸۸ بوده است که با اقدامات و رفتارهای بسیار غیرمعقول و ناخوشایند خود، در واقع بنزین بر آتش شعله ور شده ی فتنه ریخت.

موسوی لاری به صورت آشکار و بعضاً تلویحی و ضمنی با بکار بردن کلیدواژه ی تقلب، بر طبل اغتشاشات کوبیدند و با صدور بیانیه هایی مردم را برای شرکت در اعتراضات خیابانی دعوت کردند. به گونه ای که آقای موسوی لاری و رفقای مجمعی او، در اتاق فکر مجمع روحانیون مبارز، تمام تلاش و دقت خود را برای زیر سوال بردن مشروعیت و صحت انتخابات ۸۸ با آن ابزارهای تعریف شده ای که داشتند، به کار بستند.

از طرف دیگر بعد از فتنه و با روی کار آمدن دولت یازدهم، فعالیت فتنه گرانی مانند موسوی لاری بیشتر شده و در مجامع و محافل مختلف باز هم به حمایت از فتنه می پردازند و قصد ورود برخی از فتنه گران به انتخابات پیش رو را دارند.

اگرچه اقدام مردم در ممانعت از ورود یک فتنه گر و سخنرانی وی در شهر ورامین از سوی برخی از روزنامه های زنجیره تقبیح شده و حتی به مردم این شهر نیز توهین شده است اما وزیر کشور با دستور مقابله با مردم نیز به حمایت از فتنه گران پرداخته است.

پیگیری حوادث ورامین در اینستاگرام وزیر کشور + عکس

مشابه همین اتفاق چندی پیش در کرمان نیز رخ داد؛ اواخر سال ۹۳ بود که در یکی از جلسات اصلاح طلبان در کرمان، موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه روند سیاه نمایی ها درباره دولت قبل ، بازهم سعی کرد دوران سازندگی و اصلاحات را برای کشور مفید و دولت نهم و دهم را مقصر همه مشکلات معرفی کند.

وی زمانی که درباره ویژگی‌های اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح طلبان به حضور مردم در سرنوشت خود بها دادند و اصلاح‌طلب ساختارشکن نیست، یکی از حضار در جلسه در جواب این سخنان گفت، «پس چه کسانی بودند که فتنه را ایجاد کردند».

در این هنگام مرعشی یکی از محکومین فتنه با اشاره دست خواستار ساکت کردن این معترض شد که یکی از اصلاح‌طلبان که پشت سر وی نشسته بود از جای برخاست و از پشت سر به وی حمله کرد.

همچنین چند نفر دیگر از اصلاح‌طلبان این فرد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس وی را در حالی که شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌داد، کشان‌کشان به خارج از تالار خانه شهر کرمان بردند و به ماموران نیروی انتظامی تحویل دادند.

مقایسه این دو اتفاق و برخوردی که وزارت کشور و روزنامه های زنجیره‌ای با آن داشتند نشان داد که اصلاح طلبان تا جایی که پای منافع خودشان در میان باشد خبرهای مربوط به کشور را پوشش م یدهند.

در جایی که یک جانباز با دستور مرعشی در مراسم موسوی لاری مورد ضرب و شتم قرار گرفت، وزیر کشور نه تنها دستوری بر لغو چنین سخنرانی ها نداد بلکه مجوزهای بعدی وزارت کشور برای برپایی نشست های فتنه گران در سراسر کشور روزانه امضا شد.

اگرچه کسی موسوی لاری را در شهر ورامین مورد ضرب و شتم قرار نداد اما پیگیری های وزیر کشور و دستورات این وزارت خانه نشان داد که عزمی جدی برای برگزاری جلسات فتنه گران در پیش از انتخابات در کشور وجود دارد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا