پیرو نهضت ثبت‌نام کاندیداها و اتمام کار هیئت‌های اجرایی

شما را به‌خدا، سیاسی‌کاری را بگذارید کنار/تائید یا رد صلاحیت‌ها از مصادیق حق‌الناس است

بصیر ،مکرر دلسوزان کشور و انقلاب به‌ویژه مقام معظم رهبری بر عدم دخالت دولت و مجریان و همه دست‌اندرکاران انتخابات در این امر مهم و راهبردی تأکید داشته و دارند تا اعتماد و اطمینان جامعه به دولت و دستگاه‌های عمل‌کننده نظام حفظ شود و حضور آحاد مردم پای صندوق‌های رأی هر بار خالق حماسه شود.

اعتماد، شاه کلید انتخابات

مردم با اطمینان نسبت به امنت‌داری مجریان و دولت در برپایی سالم انتخابات است که در هر انتخابات با شور و شعف فراوان حضور بهم می‌رسانند و موجبات شگفتی رسانه‌ها و شخصیت‌های خارجی را فراهم می‌آورند.

آنچه که رمز فتنه سال ۸۸ بود، تلاش شبانه‌روزی و گسترده دشمنان در بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به دولت به‌عنوان مجری انتخابات بود که جریان اصلاحات نیز در این دام گرفتار آمد و به‌صورت عجیبی در سرنای دشمنان با شعار “دروغ” و “تقلب”، دمید آنچنان‌که خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد با حضور ناظران بین‌المللی و تشکیل “کمیته صیانت از آراء” شد و امروز در شرائطی که خود به عنوان دولت مجری انتخابات است، نمی‌داند با این تناقض چگونه عمل کند.

لزوم حذف موانع اعتماد

آنچه که حاکی از دخالت دولت و مجریان در انتخابات باشد، باید با سرعت و قدرت از میان برداشته و اقدامات اعتمادساز جایگزین آن شود.

دستور آقای رئیس جمهور در حدود پانزده ماه قبل به معاون اول خود در تشکیل ستادی برای فراهم آوردن زمینه‌های شکل‌گیری مجلسی همگرا با دولت و متعاقب آن، اقدامات گسترده معاون اول در این ارتباط، نگرانی‌هایی را نزد نخبگان، دلسوزان و مردم بوجود آورد که باید دولت در این زمینه از خود واکنش جدی عملی در جهت اعتمادسازی نشان دهد، چرا که تشکل‌های منتسب به اصلاحات، حامی دولت هستند و نیروهای آنها در مناصب اجرایی قرار داده شده و بیم از همین جاست که دولت باید به صراحت و در عمل مراتب بی‌طرفی خود را در روند انتخابات به اثبات برساند.

ثبت‌نام‌های فله‌ای

در این دوره انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی، اجرای پروژه “نهضت ثبت‌نام”، که همواره از سوی دشمنان مطرح و تشویق می‌شد، و تائید درصد بالای ثبت‌نام‌شده‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی و قرار گرفتن توپ رد صلاحیت‌ها در زمین شورای نگهبان نیز بیش از دوره‌های قبل به چشم می‌خورد.

تعداد کاندیداها در هردو مجلس خبرگان و شورای اسلامی نسبت به دوره‌های گذشته بی‌سابقه است و بنابر پیشینه هجوم به سوی مراکز ثبت‌نام، طراحی اصلاح‌طلبان و توصیه‌شان به هیئت‌های اجرایی این بود که هزینه رد صلاحیت را خودشان نپردازند و بگذارند تا این هزینه و بالارفتن آمار حجمی رد صلاحیت‌ها متوجه هیئت‌های نظارت و شورای نگهبان شود، آنگاه امکان راه‌اندازی موج گسترده تهاجم علیه شورای نگهبان و وادار کردن این نهاد حافظ سلامت مجلسین به انعطاف و وارد کردن عناصر مورد نظر جریان فشار فراهم می‌شود و آنوقت است که موفقیت در نفوذ افراد گزینش شده، که دارای سوابق غیرقابل مقایسه با سیاهی لشکر ثبت‌نام‌شده‌های فله‌ای و حجمی نیستند، حاصل می‌شود بدین جهت است که آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان اعلام کردند که در میان تائیدشده‌های هیئت‌های اجرایی کسانی حضور دارند که قمارباز و مشروب‌خوار هستند.

در اینجاست که باید ضمن تذکر وظائف قانونی به همه دست‌اندرکاران انتخابات، اخلاق حرفه‌ای و دیانت را باید مجدداً و همواره به خودمان یادآوری کنیم و هیچ‌گاه از یاد نبریم که مغفرت خداوند، مشمول حقوق الهی می‌شود و حق‌الناس، که انتخابات نیز از مصادیق بارز آن است، تحت هیچ شرائطی مورد بخشش خداوند قرار نخواهد گرفت. لذا باید به مسئولان و همه ذی‌مدخلان انتخابات گفت که شما را به خدا اگر دل‌تان برای این کشور، انقلاب و مردم‌تان نمی‌سوزد، لااقل برای خودتان دلسوزی کنید و آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشید.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا