هشدار نداجا به کشتی های عبوری از مسیر رزمایش ولایت ۹۴

بصیر ،امیر دریادار دوم سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به کنارک، با اشاره به برگزاری رزمایش ولایت ۹۴ اظهار داشت: مسیرهای ارتباطی ما با شناورهای عبوری از نزدیکی محل رزمایش برقرار است، و از طریق کانال ۱۶ اعلامیه‌های این رزمایش برای تمامی کشتی‌های عبوری از محدوده اعلام می‌شود.

سخنگوی رزمایش تخصصی دریایی «ولایت ۹۴» نیروی دریایی راهبردی ارتش افزود: از آنجا که در این رزمایش از سلاح‌های گرم و مهمات واقعی در کنار تیراندازی‌های هوایی و سطحی استفاده خواهد شد، تمام تلاش‌ها صورت گرفته تا امنیت منطقه رزمایش تامین شود.

وی بیان کرد: برابر عرف و قوانین بین‌المللی دریانوردی و طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بنادر و دریانوردی، این اعلامیه‌های دریایی در فواصل زمانی مختلف از روی کانال ۱۶ وی اچ اف قرائت می‌شود، تا تمامی کشتی‌های عبوری از آن مطلع باشند و مسیری ایمن و دور از رزمایش را برای تردد انتخاب کنند.

سخنگوی رزمایش تصریح کرد: در ادامه این برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی شده که سیستم‌های استاندارد ارتباطات مخابرات الکترونیکی دریایی هم برای اطلاع‌رسانی به کشتی‌های عبوری فعال باشد.

شایان ذکر است کانال ۱۶ یک سامانه ارتباطی عمومی است که تمامی شناورهای کشورها می‌توانند پیام‌های خود مانند درخواست کمک اضطراری را از طریق آن ارسال و پیام سایر شناورها را دریافت کنند.

عصرامروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا