ادامه پیگیری‌ها از پرونده کارخانه پودر ژلاتین آریا؛

تعطیلی کارخانه «پودر ژلاتین آریا» ضربه به تولید داخل است/ گمرک باید جلوی واردات ژلاتین حرام را بگیرد

بصیر، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن آهی مسئول تعلیم و تربیت بسیج مهندسین صنعت خراسان رضوی و کارشناس صنایع غذایی در گفت‌وگو با صنعت۸ گفت: پودر ژلاتین که در مصارف خوراکی مثل صنایع لبنی و شیرینی کاربرد دارد در صنعت نیز به کار گرفته می‌شود.

وی در ادامه افزود: هر چند پودر ژلاتین جزء غذاهای اصلی محسوب نمی‌شود و نخوردن آن به بدن ضرر نمی‌زند اما غذایی مکمل است و تولید آن اشتغال ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام آهی بیان داشت: در حال حاضر ژلاتین وارداتی دارای دو اشکال است، اول آنکه اگر از استخوان گاو تولید شده باشد باید دید که کشور مبداء ذبح شرعی دارد یا نه؟ و دوم اگر از استخوان خوک باشد که در این‌صورت حرام است، چرا که در فرآیند تولید ژلاتین از استخوان خوک استحاله اتفاق نمی‌افتد و این موضوعات باید از طرف مسئولین گمرک پیگیری شود.

وی در خصوص راه‌اندازی مجدد کارخانه پودر ژلاتین آریا خاطرنشان کرد: برای این کارخانه و ده‌ها کارخانه دیگر باید نگاه جهادی داشته باشیم که در غیر این‌صورت در آخرت مورد بازخواست شهدا قرار می‌گیریم زیرا تعطیلی هر واحد صنعتی ضربه مستقیم به نظام جمهوری اسلامی ایران است و امنیت و استقلال نظام را زیر سوال می‌برد.

وی تاکید کرد: اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد، آینده خوبی نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا