مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار مطرح کرد:

ورود ۷۶ کشتی به بندر فریدونکنار در سال ۹۴/ پایان لایروبی بندر فریدونکنار تا ۲۰ روز دیگر

بصیر، حمید امامی‌فر در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: با یک شرکت هلندی که بنادر دنیا را لایروبی ‌می‌کند گفت‌و‌گو کردیم و آنها برای حضور در کشور علاقه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در صورت تمایل تمامی بنادر به حضور و فعالیت این شرکت در ایران، آنها وارد کشور می‌شوند، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت فعالیت در ایران مناسب باشد، می‌توانیم به آسانی از ظرفیت آنها نهایت بهره را ببریم.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار از حضور یک لایروب از بندرامیرآباد در این شهرستان خبر داد و گفت: ۶۶۰ میلیون تومان برای لایروبی بندر فریدونکنار با بندر امیر آباد قرارداد منعقد کرده‌ایم.

امامی‌فر با انتقاد از مدیران بنادر و کشتیرانی مازندران به منظور عدم تعامل و همکاری با بندر خصوصی فریدونکنار، گفت: اداره کل به دلیل پایبند نبودن به تعهدات خود موجب شد تا بیش از ۴ ماه یک فروند کشتی نیز وارد فریدونکنار نشوند و با وجود اینکه هزینه به صورت مداوم صورت می‌پذیرد درآمد به صفر رسیده است.

وی افزود: با توجه به لایروبی که در این بندر حال انجام است حدود ۲۰ روز دیگر مسیر ورود و خروج کشتی کاملا آزاد می‌شود و آبخور جدید احداث می‌شود.

امامی‌فر ابراز امیدوارکرد: به محض آزاد شدن مسیر عبور کشتی، فعالیت‌های تجاری این بندر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکل‌های لایروبی و آبخوری، تنها ۷۶ کشتی در سال گذشته به این بندر وارد شده است، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به سال ۹۳ به نصف کاهش پیدا کرده بود.

مدیرعامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار با بیان اینکه منافع تمامی این فعالیت‌های بندری به کشور بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: درست است که سایر بنادر شمالی کشور با مشکل لایروبی روبه‌رو هستند اما این بندر نیز زیرمجموعه سازمان بنادر است و باید به آن توجه شود.

امامی‌فر با اشاره به اینکه تجار جهانی به دنبال خدمات‌دهی مناسب به آنها برای حضورشان در بنادر هستند، گفت: در هر فعالیتی مشکل وجود دارد اما باید به دنبال چرایی آن باشیم، آیا این درست است که کسانی که خود در این بندر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مانع رشد و فعالیت آن شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا