پژو ۲۰۶ RC؛ حلقۀ مفقوده پژو در ایران

بصیرنیوز،محمدپارسا حاتمی: پژو ۲۰۶ رسماً از سال ۱۳۸۰ وارد ایران شد. از آن زمان تا کنون این اتومبیل در تیپ‌های ۱ تا ۶ به بازار عرضه شده است اما در سال‌های اخیر تنها در سه تیپ ۲‌،‌۵‌ و‌۶ تولید و عرضه می‌شود.

پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
یکی از تیپ‌های جوان پسند که می‌توانست با آمدن به بازار داغ ایران، بازار را به آتش بکشد و غوغایی به پا کند متأسفانه وارد کشور نشد. این تیپ که RC نام دارد هم از نظر ظاهر و هم توان موتوری، از تیپ‌های دیگر برتر است، هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها در جهان طرفداران و مخاطبان خاص خود را دارد.
 پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
آنچه در اولین نگاه به این خودرو جلب نظر می‌کند چهره‌ی خشن آن نسبت به تیپ‌های دیگر است.  این خشونت ظاهری به خاطر حجم سپر در این تیپ است. در جلوی این تیپ  دو چراغ شور هم به چشم می‌خورد که هنگام استفاده از برف پاک کن‌های خودرو آب را با فشار زیاد روی چراغ‌ها اسپری می‌کند. برف پاک کن‌های این تیپ در افزایش  فضای دید راننده بسیار مؤثر است چرا که سه بازوی محرک دارد و می‌تواند سطح بیشتری را در برگرفته و تمیز کند. با کمی دقت بیشتر می‌توان فهمید که گلگیرهای تیپ RC هم دستخوش تغییراتی شده و قوس بیشتری دارد که به چهرۀ تهاجمی این تیپ بسیار کمک کرده است.
 پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
اگر بتوانیم چشمانمان را که غرق در ابهت این خودرو است، کمی بچرخانیم و از کنار به آن نگاه کنیم دو در بودن این خودرو توجه ما را به خود جلب می‌کند و این یعنی تیر خلاص کارخانه پژو به سمت دل هر جوانی که سودای سوار شدن بر این خوردرو را در سر می‌پرورد.  رینگ‌های ۱۷ اینچی با پهنای ۲۰۵ میلی‌متری که با نام “آتلانتیس” شناخته می‌شود  به جذابیت این خودرو بسیار افزوده و به قول معروف می‌توان گفت «گل بود به سبزه نیز آراسته شد».

با نگاه به درِ باک می‌توان دریافت که در این تیپ با نمونۀ فلزی و کروم رنگ تعویض شده است.جلوۀ دیگر این خودرو همرنگ بودن زه‌ها و دستگیره‌های در با رنگ خودرو است که به این ویژگی “پک لوک” گفته می‌شود.

 پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
نمای عقب   تیپ RC  تفاوت زیادی با نمونه‌های دیگر ندارد، تنها می‌توان به سیستم اگزوز متفاوت با سر اگزوز‌های دوبل آن و یک بالچه که تأثیر بسزایی در زیبایی این خودرو گذاشته است، اشاره کرد.

آنتن رادیویی هم از جلوی خودرو به عقب منتقل شده است که توانایی پشتیبانی از سرویس‌های نویگیشن را هم دارد.

هنگامی که قصد سوار شدن به این خودرو را داشته باشید صندلی‌های اسپرت و جذاب این تیپ که آرم RC  روی آن حک شده توجه شما را به خود جلب می‌کند. صندلی‌هایی که هنگام رانندگی تمام بدن شما را با مهربانی و سخاوت  در آغوش می‌گیرد  و سر پیچ‌ها به بدن کمترین فشار را وارد می‌کند. این صندلی‌ها همچنین مجهز به سیستم گرمکن هستند.

 پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
خودرو در مجموع مجهز به شش کیسه هوا است. دو کیسه هوا روی داشبورد، دو عدد روی ستون‌های جلویی و دو عدد نیز به‌صورت پرده‌ای نصب شده‌اند. صفحه نمایش LCD خودرو از نوع DRT3 است که کامل‌ترین اطلاعات را مانند میزان مصرف سوخت در لحظه، هشدار سوختگی هر کدام از حسگرها و… را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از آپشن‌های دیگر و ضروری می‌توان از سیستم کنترل الکترونیکی پایداری یا ESP و کروز کنترل نام برد که وجود هر کدام در زمان نیاز خودش بسیار کاربردی است.
کیلومتر شمار هم با نمونه‌ای جدید جایگزین شده است که توانایی نمایش تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد و در قابی چرمی و شکیلی جای گرفته است.

برای این تیپ پژو یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری ۱۶ سوپاپ با کد   EW10 J4S در نظر گرفته که توانایی تولید ۱۷۸ اسب بخار در دور موتور ۷۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۲۰۲ نیوتن متری در دور موتور۴۷۵۰ دور در دقیقه را دارد در حالی که نمونه‌های وارد شده به کشور از نوع Tu3  و Tu5 بوده که به ترتیب ۱٫۳ و ۱٫۵ لیتری بوده و نمونۀ Tu5 حداکثر توان خروجی ۱۱۰ اسب بخار را دارد. ۲۰۶ با این موتور شتابی در حدود ۷٫۴ ثانیه برای ۰ تا ۱۰۰ می‌تواند داشته باشد که با همین شتاب می‌توان خیلی از غول‌های بازار ایران را شکست داد.

طبیعی است که این همه قدرت را نمی‌توان به یک جعبه دندۀ معمولی انتقال داد چراکه جعبه داده‌های موجود در تیپ‌های دیگر توان تحمل این قدرت را نداشته و فقط باعث تلف شدن قدرت موتور می‌شوند. از همین رو جعبه دنده هم با نوع دیگری جایگزین شده تا راننده بتواند در هر لحظه با فشار دادن پدال گاز تمام ۱۷۸ اسب بخار این شیر خفته را آزاد نماید.
 پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
یکی از شرکت‌های تولید قطعات تیونینگ خودرو بنام dp engineering پروژه‌ای را بر روی ۲۰۶ RC انجام داده که با به‌کار بردن قطعاتی مانند توربو، تعویض ECU و دیگر قطعات توانسته توان خروجی این موتور را به عدد ۵۱۳ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن‌متر گشتاور برساند که با این کار عملاً رقیبی برای این خودرو باقی نمی‌ماند و حتی خیلی از بزرگان دنیای خودرو را به‌راحتی می‌تواند پشت سر و آنها را در حسرت دیدن این خودرو در آینه‌های خود بگذارد!
 پژو 206 RC حلقۀ مفقوده پژو در ایران
جوانان ایرانی که از نعمت این خودروی همه چیز تمام، محروم شده‌اند خود دست به‌کار شده و روی تیپ‌های ۲ و ۵ موجود در ایران شروع به تیونینگ، تغییرات موتوری، ظاهری و آپشنی کرده و سعی در ایجاد یک RC فول دارند که هر فرد با توجه به بودجه‌اش یک سری تغییرات را می‌تواند ایجاد کند. با حدود هزینه‌ی ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان می‌توان یک RC فول را جمع کرد که پرداخت چنین هزینۀ زیادی تنها از یک عاشق ۲۰۶ بر می‌آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا