تعیین ضرب‌الاجل برای ارائه طرح منطقه حسن‌آباد/امید برای رفع مشکلات تا سه ماه دیگر

به گزارش بصیرنیوز، محمدعلی آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص مشکلات منطقه حسن‌آباد فریدونکنار اظهارکرد: منطقه حسن‌آباد باتوجه به اجرای پروژه کمربندی و تصویب و ابلاغ طرح جامع در سال ۹۵ از فیروزآباد و محدوده شهر فریدونکنار جدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مصوب، مقرر شد که حسن‌آباد به عنوان منطقه سکونتگاه غیررسمی تلقی و برای آن طرح جداگانه‌ای تهیه شود که این طرح را باید اداره کل راه و شهرسازی انجام می‌داد اما متاسفانه این موضوع به مدت سه سال غفلت صورت گرفت.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه از بدو مسئولیت پیگیری‌های زیادی را برای رفع مشکلات مردم حسن‌آباد انجام داده‌ایم، تصریح کرد: کلمه سکونتگاه غیررسمی به هیچ عنوان کلمه پسندیده‌ای نبوده و برای این منطقه صدق نمی‌کند که با رایزنی و قراردادی که با مشاور طرح جامع صورت گرفت تلاش شد تا بتوانیم طرحی را تهیه کنیم.

آزادی با بیان اینکه طرحی با کمک مشاور در قالب سه سناریو به اداره کل راه و شهرسازی ارائه شد گفت: متاسفانه در سه سال قبل نمایندگانی از دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به منطقه حسن‌آباد آمدند که نظر آن‌ها بر این بود تا فقط برای همان قسمت‌هایی که سکونت‌گاه و منازل ساخته شده و افراد ساکن هستند طرح تهیه شود.

وی افزود: نظر ما بر این بوده که اشکالاتی در طرح مورد نظر مسئولان کشوری وجود دارد و این موجب می‌شود که مردم ساکن حسن‌آباد نتوانند از خدمات عمومی بهره‌مند شوند.

شهردار فریدونکنار با اشاره به اینکه طرح مورد نظر ما بر این بود که در کاربری‌های تعریف شده خدمات عمومی قرار گیرد یادآورشد: فضای آموزشی، فضای مذهبی، فضای سبز و ورزشی از جمله خدمات عمومی است که دستگاه‌ها باید در آن منطقه احداث و ارائه خدمات کنند.

آزادی ادامه داد: طی دیداری که با مسئولان شورای عالی شهرسازی صورت گرفت تا حدودی متقاعد شدند که برای توانمند کردن منطقه حسن‌آباد نیاز به ارائه خدمات عمومی است و قرار شد تا طرح ما به امور کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان ارائه شود که اگر مورد تایید قرار گیرد مسئولان کشوری هم نظر موافق خواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه طی جلسه‌ای با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برای ارائه طرح به اداره کل راه و شهرسازی و کارگروه زیربنایی، ضرب‌الاجل مشخص شد اظهارکرد: با تعیین این ضرب‌الاجل امیدواریم طی سه ماه آینده درخصوص منطقه حسن‌آباد تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه برخی از اهالی منطقه حسن‌آباد طی سه سال گذشته در مکان‌های خارج از محدوده مشخص شده شورای عالی شهرسازی اقدام به ساخت و ساز کردند با مشکلاتی اعم از ملاحظات جهاد کشاورزی مواجه می‌شوند که با تصویب طرح مورد نظر این مشکلات هم مرتفع می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا