قسمت پایانی/ ماهواره، خطرات و هشدار های اخلاقی، بایدها و نباید ها

چرا ماهواره نه؟

بصیر/ یادداشت از حجت‌الاسلام علی لاغری فیروزجائی

DSCN7478

در برقراری روابط اجتماعی دارای ضعف هستیم، نمی توانیم تعامل خوب و سازنده‌ای با مجموعه فعالان خود داشته باشیم چه رسد به تعامل روابط اجتماعی با مردم و انهم برای با مقابله با یک پدیده کثیف فرهنگی به نام ماهواره، آیا این خود خطر نیست؟

در یک چنین کاری باید از نخبگان فرهنگی کمک خواست و تبعیضی بین آنها قائل نشد و برای مقابله با ماهواره از هنرهای آنها استفاده کرد، این تعامل هست که رمز موفقیت محسوب می شود.

اکثریت خانواده ها دارای ماهواره‌اند، و در همین خانواده ها دکتر، معلم، فرهنگی، مهندس، کارگر، کشاورز و … سؤال: چرا این خانواده ها از ماهواره استفاده می کنند؟

وقتی از  بدی های ماهواره و تزلزل بنیان خانواده ها صحبت می کنیم باید در نظر داشت که آیا می توان چاره‌ای برای این دست خانواده ها پیدا کرد؟ شیوه راهنمایی برای آنها چگونه خواهد بود؟ آیا می توان به عنوان یک کارگروه فرهنگی در زندگی شخصی افراد رجوع کرد در حالی که همه انها ازمضرات پیدا و ناپیدای ماهواره آگاهی لازم را دارند.

باید ریشه ای کار کرد وبجای اجرای اینگونه برنامه ها و به این شیوه و با این جمعیت، پاراگرافی تعریف کنیم، چرا مردم از ماهواره استفاده می کنند؟

در اکثر جاها سراغ داریم فعالان عرصه فرهنگ که خود را فرهنگی خطاب می کنند، دارای اختلافات سنگینی هستند و همین اختلافات را به جامعه می کشانند و افکار عمومی را به خود تغییر می دهند و اینکار خود خطر بزرگی برای مقابله با ماهواره از لحاظ اتحاد و ارتباط جمعی محسوب می گردد چرا که تعدد افکار پیدا می شود و برای مقابله ، نظرات متفاوتی پیدا می شود و لذا دچار سر در گمی در بدنه فرهنگی یک اجتماع یا جامعه می شود.

باید برای مقابله با ماهواره و … ، راهکار مقابله ی با آن ، توجیه منطقی و قانع کننده ای پیدا کنیم.

بعنوان مثال: برای قتل یک سیاه پوست در دنیای ماهواره واینترنت و … چه خبرها که نیست. اما در تلویزون ما برای هشت سال دفاع مقدس و شهادت دلیمردان خبرهای دست و پا گریخته دیده می شود.

در بعد ازدواج و طلاق حرف داریم، حرف ما این است تبلیغات فرهنگ ازدواج بد نیست، شیوه تبلیغات برای طلاق گرفت قوی می باشد. و این همان پیام ماهواره است چرا؟باید تحقیق کرد.

برای برچیدن ماهواره:

·         راه مقابله را بلد باشیم

·         از افرادی که نصاب ماهواره اند ایجاد شغل مناسب نمائیم و یازمینه شغل را فراهم سازیم.

·         از نیروی انسانی قوی و با تجربه برای مقابله استفاده نمائیم.

·         برنامه های تلویزیونی را ارتقا بخشیده و به جذابیت آن برای بیننده افزایش دهیم.

·         دسترسی آسان مردم به تمامی کانالهای تلویزیونی، سایر استانها را برای تماشای آنها فراهم سازیم که بتوانند از همه کانالهای استانی استفاده نمایند.

مقام معظم رهبری فرمودند: مسؤلین فرهنگی توجه داشته باشند که چه می کنند، با مسائل فرهنگی نمیشود شوخی کرد، بی ملاحظگی نمی شود کرد، اگر چنانچه یک رخنه ی فرهنگی بوجود آمد مثل رخنه های اقتصادی نیست که بشود جمع کرد، به این آسانی دیگر قابل ترمیم نخواهد بود.

نباید با عناوین گوناگونی بخواهیم این جوانهای مؤمن را طرد کنیم و منزوی کنیم، که البته منزوی هم نمی شوند. آن جوانها ی مؤمن پرانگیزه، با این حرفها منزوی نمی شوند.

آنچه می تواند کشور ما را از همه خطرات موجود در دنیا بیمه کند، اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری است. و ابتدا باید از مسئولین آغاز شود چرا که مردم همیشه گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

لذا برای استفاده و یا عدم استفاده از ماهواره: باید دلیل منطقی، عقلی و شرعی داشته باشیم. لذا برای مقابله و مبارزه با این لجنزار فرهنگی(ماهواره) فقط به  برگزاری همایش و … دل خوش نکنیم، چرا که دشمن برای ۱۰ سال آینده کشورمان طراحی و نقشه می کشد و بدانیم که فقط ماهواره تزلزل بنیان خانواده نمی آورد.

به امید روزی که دنیا به ایران اقتدا کند و در مسیر فرهنگ اسلامی ایرانی گام بردارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا