ثبت ۵۰۰ سفارش برای جت مسافری ساخت چین

بصير،

بنابر اعلام شرکت هواپیمای تجاری چین (COMAC)، نخستین جت مسافربری بزرگ داخلی این کشور که به نامC919 شناخته می شود تاکنون ۵۰۰ سفارش دریافت کرده است. این شرکت طی روز بازگشایی پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه هوایی پاریس نیز ثبت سفارش داشته است.

ثبت 500 سفارش برای جت مسافری ساخت چین

 شرکت پورِن جرمنی Gmbh که تحت مالکیت گروه PR چین است، قرارداد خرید هفت فروند هواپیمای کوتاه برد ARJ 21-700 و هفت فروند C919 را با شرکت هواپیمای تجاری چین امضا کرده است. شرکت پینگ آن اینترنشنال فایننشال لیزینگ نیز ۵۰ فروندC919 را سفارش داده است. “تیان مین”، حسابدار عمومی شرکت هواپیمای تجاری چین اعلام کرده است که این شرکت استانداردهای ارزش هوایی را دنبال خواهد کرد و جت های مسافری امن‌تر، راحت‌تر، مقرون به صرفه‌تر و دوستدار محیط زیست را ارائه می کند.

نخستین تحویل C919، هواپیمایی باریک پیکر با ظرفیت ۱۵۶ تا ۱۶۸ صندلی که می تواند به رقیبی برای ایرباس ۳۲۰ و بوئینگ ۷۳۷ مبدل شود تا سال ۲۰۲۰ به تاخیر افتاده است. به گفته کارشناسان صنعت هوانوردی، تاخیر در عرضه هواپیمایی جدید مساله نادری در این صنعت نیست و می تواند با افزایش امنیت و بکارگیری فناوری های مدرن در هواپیماها توسط چینی ها که تجربه چندانی در توسعه جت های تجاری ندارند، مرتبط باشد./ع

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا